EBDB bezoekt Tulip Experience

EBDB op bedrijfsbezoek

Onlangs bracht de Economic Board een bezoek aan twee bedrijven in de Duin en Bollenstreek: de Tulip Experience Amsterdam en Strandcamping de Zuidduinen. De board liet zich informeren over wat er momenteel speelt en leeft binnen deze toeristische bedrijven. Daarnaast werd gebrainstormd over samenwerking en wensen voor de toekomst.

Tulip Experience Amsterdam
In Noordwijkerhout werd de delegatie ontvangen door Sylvia Pennings, manager van de nieuwe toeristische attractie aan de Delfweg, vlakbij Keukenhof.

De Tulip Experience kon helaas tot twee keer aan toe haar deuren niet openen voor het grote publiek in verband met corona. Op donderdag 17 maart wordt de experience dan eindelijk officieel geopend. Sylvia: “Tulip Experience Amsterdam is een nieuwe belevenis in de bollenstreek. Bezoekers krijgen bij ons een rondleiding met een stuk geschiedenis over de bol, het kwekersproces en de magie van de tulp. Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van de bollenkweker. Daarnaast is er een showtuin met een miljoen tulpen en een pluktuin.”

Strandcamping de Zuidduinen
In Katwijk leidde de jonge en ambitieuze Rozemarijn Dees de board rond op haar gemoedelijke camping de Zuidduinen direct aan het strand. De laatste twee jaar zijn ze redelijk goed doorgekomen. In 2020 opende de camping door de corona maatregelen weliswaar later, maar door het goede weer werd het seizoen later goedgemaakt. Ook in 2021 liep het anders: Duitsers mochten niet alle weken naar Nederland afreizen, maar omdat de Nederlanders hun eigen land herontdekten werd ook dit seizoen gered.

Eind 2022 gaat de camping verbouwen. Onder andere het hoofdgebouw wordt omgebouwd tot een circulair ‘groen’ gebouw met daaronder nieuwe sanitaire ruimten. Ook heeft Rozemarijn wensen: “De samenwerking met andere ondernemers is er wel, maar zou nog beter kunnen. Ook zou ik graag willen dat de provincie Zuid Holland zich meer profileert als toeristische regio. Met name om het toerisme meer te spreiden over het seizoen. Het gemoedelijke Katwijk past goed bij het toeristisch aanbod van andere gemeenten in de regio. Je zou daarin meer met elkaar kunnen optrekken. De marketing van Katwijk is nu ondergebracht bij Leiden & Partners, dat werkt al heel goed.”

29 juni 2023

PDF

Uitvoeringsagenda Duin en Bollenstreek (DBS)
Deel dit bericht

Andere berichten

Door hier uw e-mailadres in te vullen schrijft u zich in voor onze nieuwsbrief.