Regionale VVV’s slaan de handen ineen om de Duin- en Bollenstreek op de kaart te zetten

Het bestuur van de Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek is er klaar voor: intensievere samenwerking om de regio op de kaart te zetten. Op donderdag 11 maart werd op The Tulip Barn in Hillegom de website www.visitduinenbollenstreek.nl gelanceerd door het beschikbaar stellen van een exploitatiebijdrage van de Economic Board Duin- en Bollenstreek (EBDB).

Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder Noordwijk Marketing, is voorzitter van de overkoepelende stichting: “Of je nu gaat wandelen, fietsen of varen, je beweegt je al snel over de gemeentegrenzen. Het is dan ook niet meer dan logisch om samen ons mooie aanbod in de regio te promoten.”

Kracht van verbinding

Lars Flinkerbusch, directeur van EBDB: “Dit is een goede stap voor de promotie van onze mooie regio. De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek zorgt ervoor dat de VVV’s en de lokale destinatieorganisaties in de regio nog nauwer gaan samenwerken. Die verbinding is belangrijk. Want alleen samen kun je bouwen aan een mooi regionaal toeristisch product. Een belangrijk instrument is een gezamenlijke website. Via www.visitduinenbollenstreek.nl kan alle toeristische informatie van de regio worden gebundeld en ontsloten. Zo zijn alle gemeenten aangehaakt en ontstaat er een mooi totaalaanbod.“

Gezonde en energieke regio

Quirine Kamphuisen: “Samen met de Economic Board profileren we de Duin- en Bollenstreek als gezonde en energieke regio. We gaan als marketingorganisaties in de komende tijd met elkaar aan concrete projecten werken, denk hierbij aan het verbinden van wandel- en fietsroutes op basis van thema’s en de gezamenlijke promotie van regionale activiteiten. Onze promotie richt zich overigens niet alleen op toeristen, maar juist ook op de beweging van bewoners binnen de streek. Er is zoveel te doen bij de buurgemeenten.”

Destinatiemarketing organisaties

De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek bestaat uit de verschillende destinatiemarketing organisaties van de gemeenten in de regio. Dit zijn Stichting Warmond aan de Kaag, Stichting Hillegom Marketing, Stichting Lisse Marketing en Noordwijk Marketing.

Op de foto vlnr: Lars Flinkerbusch (Economic Board Duin- en Bollenstreek, Hans Oudshoorn (Stichting Warmond aan de Kaag), Michiel van der Borg (Stichting Lisse Marketing), Quirine Kamphuisen (Voorzitter Stichting Promotie Duin & Bollenstreek), Arjan Heijl (Stichting Warmond aan de Kaag). Op de foto ontbreekt Frans van der Riet (Stichting Hillegom Marketing).

Deel dit bericht
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Andere berichten

Nieuwsbrieven

Nieuwbrief december 2022

Op dit moment is de EBDB in gesprek met de gemeenten Hillegom, Lisse, Teylingen, Katwijk en Noordwijk over het nieuwe Uitvoeringsprogramma Economie van de Duin en Bollenstreek. Een programma voor een periode van vier jaar, met een verlenging van nog eens 4 jaar.

Lees verder »
Nieuwsbrieven

Nieuwsbrief oktober 2022

Op dit moment is de EBDB volop in gesprek met de gemeenten Hillegom, Lisse, Teylingen, Katwijk en Noordwijk over het nieuwe Uitvoeringsprogramma Economie van de Duin en Bollenstreek

Lees verder »

Door hier uw e-mailadres in te vullen schrijft u zich in voor onze nieuwsbrief.